Dobrodošli na stranicu Politika reklamacija i povrata robe našeg sajta Delovionline.rs. Na ovoj stranici jasno objašnjavamo postupke i pravila u vezi sa povratom kupljene robe i rešavanjem reklamacija, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača Republike Srbije i našim Uslovima korišćenja. Želimo da kupovina kod nas bude sigurna i transparentna, te da budete upoznati sa svim svojim pravima. Ako nešto pođe po zlu ili se predomislite, tu smo da pomognemo na prijateljski i profesionalan način kako biste ostvarili svoja prava uz minimalnu komplikaciju.
Ukratko, kao naš kupac imate određena prava – poput prava na odustanak od kupovine u roku od 14 dana, prava na reklamaciju proizvoda koji možda nije ispravan ili ne odgovara opisu, kao i prava na popravku, zamenu ili povraćaj novca u opravdanim situacijama. U nastavku ćete pronaći detaljna objašnjenja svakog od ovih prava i korake koje treba preduzeti. Verujemo da ćete uz ove informacije lakše razumeti procedure i biti sigurniji prilikom svake kupovine.
Kada kupujete putem našeg sajta (prodaja na daljinu), imate zakonsko pravo da odustanete od kupovine bez navođenja razloga u roku od 14 dana od dana kada Vam je roba isporučena. Ovo pravo je tu da biste mogli da pregledate proizvod kao što biste to učinili u prodavnici i da se predomislite ukoliko Vam proizvod ipak ne odgovara. U nastavku pojašnjavamo detalje ovog postupka:
Rok za odustanak – 14 dana: Rok od 14 dana počinje da teče narednog dana od kada ste primili proizvod (odnosno kada je proizvod dospeo u Vaše posed). Ukoliko je u jednoj porudžbini više proizvoda isporučeno odvojeno, rok od 14 dana računa se od dana kada ste primili poslednji proizvod iz porudžbine. Nakon isteka 14 dana, nažalost više ne možete iskoristiti ovo pravo (osim u izuzetnim situacijama predviđenim zakonom).
Kako obavestiti o odustanku: Da biste ostvarili pravo na odustanak, potrebno je da nas obavestite u pisanom ili elektronskom obliku pre isteka roka od 14 dana. To možete učiniti na nekoliko načina:
Postupak vraćanja robe: Nakon što zaprimimo Vaš zahtev za odustanak, uputićemo Vas kako da nam vratite proizvod. Robu koju vraćate potrebno je poslati najkasnije u roku od 14 dana od dana kada ste poslali zahtev za odustanak. Smatra se da ste ispoštovali rok ako pošaljete robu pre isteka tog roka (nije neophodno da i stigne za 14 dana, već da bude poslata). Proizvod treba zapakovati tako da se ne ošteti u transportu – najbolje u originalnoj ambalaži, ako je moguće, zajedno sa svom pratećom opremom i dokumentacijom koju ste dobili (uputstvo, garancija, račun itd.). Uz paket, poželjno je da priložite kopiju računa ili otpremnice radi bržeg procesuiranja, ali i ako nemate te dokumente, i dalje imate pravo na odustanak (mi možemo pronaći podatke o kupovini u našem sistemu). Adresu na koju šaljete povrat možete pronaći u sekciji Kontakt informacije ispod (navedite na pošiljci napomenu „Odustanak od ugovora“ kako bismo znali o čemu se radi).
Troškovi povrata: Troškove slanja robe nazad snosi kupac, osim ako nije drugačije dogovoreno ili ako se radi o našoj grešci (npr. dostavili smo pogrešan ili neispravan proizvod). Preporučujemo da pošiljku vratite kurirskom službom koja omogućava praćenje pošiljke, kako biste imali dokaz o slanju u slučaju potrebe. Ukoliko je proizvod glomazan ili težak, možete nas kontaktirati da dogovorimo eventualno preuzimanje preko naše kurirske službe (u tom slučaju trošak prevoza bi Vam bio predočen unapred ili odbijen od refundacije, kako je predviđeno Uslovima).
Stanje vraćene robe: Važno je da vraćeni proizvod bude u neoštećenom stanju i da nije znatno korišćen. Možete isprobati ili pregledati proizvod onoliko koliko je potrebno da ustanovite odgovara li Vam, njegova priroda, karakteristike i funkcionalnost – slično kao što biste to uradili u fizičkoj prodavnici. Napominjemo: Ukoliko je proizvod korišćen više od toga (npr. vidljivi su tragovi korišćenja, ogrebotine, uklonjene zaštitne folije, izgubljeni delovi ili pribor), odgovaraćete za umanjenu vrednost robe. To praktično znači da u takvim slučajevima prodavac ima pravo da Vam vrati umanjeni iznos cene, u zavisnosti od procenjenog smanjenja vrednosti proizvoda usled nekorišćenja u originalnom stanju. Da bismo izbegli neprijatnosti, savetujemo Vas da pažljivo postupate s proizvodom dok ne odlučite da li ćete ga zadržati.
Kada kupac nema pravo na odustanak: Zakon predviđa i određene izuzetke kada pravo na jednostrano odustanak nije moguće. Sledeće situacije spadaju u tu kategoriju, pa molimo da imate u vidu:
Povraćaj novca: Kada primimo Vašu vraćenu robu i utvrdimo da je u odgovarajućem stanju, izvršićemo povraćaj uplaćenih sredstava. Povraćaj novca obavićemo najkasnije u roku od 14 dana od dana kada ste poslali izjavu o odustanku, s tim da zadržavamo pravo da sačekamo prijem robe ili dokaz da ste nam robu poslali – šta god od toga prvo nastupi. Trudićemo se da to bude i ranije. Novac vraćamo istim putem kojim je uplata i izvršena kad god je to moguće:
Imajte u vidu da pravo na odustanak od kupovine postoji kako biste bili sigurni u kupovinu na daljinu i kako biste mogli da vratite proizvod ako ne ispunjava Vaša očekivanja. Ako niste sigurni u postupak ili imate bilo kakva pitanja, uvek nas možete kontaktirati – rado ćemo pomoći savetom i smernicama.
Saobraznost proizvoda znači da proizvod odgovara ugovoru o prodaji – odnosno opisu na sajtu, očekivanoj nameni i kvalitetu, i da nema nedostataka. Kada kažemo da je proizvod saobrazan, mislimo da ispunjava ono što je dogovoreno: funkcioniše ispravno, odgovara opisu i specifikacijama datim prilikom kupovine, i ima kvalitet koji se razumno očekuje. Saobraznost je zakonski garantovana, nezavisno od toga da li proizvođač nudi posebnu garanciju.
Ukoliko proizvod nije saobrazan ugovoru (tzv. nesaobrazan proizvod), to praktično znači da postoji neki nedostatak, greška ili odstupanje od opisanog. Primeri nesaobraznosti mogu biti: proizvod ne radi kako treba ili ne služi svrsi za koju se uobičajeno koristi; ne odgovara opisu ili modelu prikazanom na sajtu; ima neki skriveni defekt koji se pokazao pri prvom normalnom korišćenju; ili recimo isporučen je pogrešan artikal. U takvim situacijama, potrošač ima zakonska prava da zahteva da se problem reši o trošku trgovca.
Evo šta je važno znati o saobraznosti proizvoda i Vašim pravima:
Zakonski period odgovornosti (garancija saobraznosti): Trgovac je odgovoran za saobraznost proizvoda koja se pojavi u roku od 2 godine od dana kupovine za novu robu. (Za polovnu robu, minimalni zakonski rok odgovornosti je 1 godina, osim ako je drugačije ugovoreno, ali mi uglavnom prodajemo novu robu.) To znači da ako se u tom periodu javi kvar ili problem koji ukazuje da proizvod nije bio ispravan ili adekvatan od početka, Vi imate pravo da to reklamirate, čak i ako proizvođačka garancija (ukoliko postoji) možda traje kraće. Napomena: Saobraznost pokriva fabricke nedostatke i ne odnosi se na oštećenja nastala nepropisnom upotrebom ili fizičkim oštećenjem od strane kupca.
Pravo potrošača kod nesaobraznosti: Kada ustanovite da proizvod nije saobrazan (dakle, ima nedostatak ili ne odgovara opisu/funkciji), imate pravo da izjavite reklamaciju prodavcu (nama) i da zahtevate neki od zakonom predviđenih oblika rešavanja problema. Pre svega, imate pravo da zahtevate popravku ili zamenu proizvoda, a u određenim slučajevima i odbijanje cene ili raskid ugovora uz povraćaj novca. Vi kao potrošač možete da odredite šta od ovoga želite, mada konačno rešenje zavisi i od prirode samog nedostatka i mogućnosti da se on otkloni:
Odnos sa proizvođačkom garancijom: Mnogi proizvodi (posebno tehnički uređaji) dolaze i sa dobrovoljnom garancijom proizvođača (npr. 1 ili 2 godine garancije uz garantni list). Važno je znati da zakonska saobraznost od 2 godine ne zavisi od proizvođačke garancije – ona postoji paralelno. Možete ostvarivati prava iz garancije direktno u ovlašćenom servisu proizvođača ako Vam tako više odgovara ili je brže, ali imate uvek pravo i da reklamirate proizvod prodavcu po osnovu saobraznosti. Ponekad garancija proizvođača nudi i dodatna ili povoljnija prava (poput besplatnog servisa duže od 2 godine, ili kućne popravke i sl.), što je dobrodošlo, ali to ne isključuje Vaša zakonska prava. Ukratko: mi kao prodavac odgovaramo za sve skrivene mane i nesaobraznosti proizvoda do 2 godine, bez obzira na to da li postoji dodatna garancija.
Saobraznost prilikom isporuke: Takođe garantujemo da Vam isporučujemo nov, nekorišćen proizvod (osim ako je jasno naznačeno da se radi o polovnom ili refabrikovanom proizvodu). Prilikom dostave, molimo Vas da proverite sadržaj pošiljke – da li ste dobili odgovarajući proizvod, da nema vidljivih oštećenja u transportu i sl. Ako uočite bilo kakav problem odmah po prijemu (recimo, oštećena ambalaža, razbijen proizvod ili druga roba u paketu), obavezno to prijavite što pre, idealno u roku od par dana od prijema, kako bismo taj problem rešili brzo (to može biti predmet i reklamacije zbog fizičkog oštećenja u transportu ili zamene). Iako zakon ne stavlja stroge rokove za takvu prijavu, ranije javljanje olakšava dokazivanje da oštećenje nije nastalo nakon isporuke.
Ukratko, saobraznost je Vaša sigurnost da ono što kupite funkcioniše i odgovara opisu. Na nama kao trgovcu je odgovornost da isporučimo saobrazan proizvod i da rešimo situaciju ako do nesaobraznosti dođe u predviđenom roku. U sledećem delu opisujemo kako da ostvarite svoja prava kroz postupak reklamacije.
Ukoliko imate problem sa proizvodom koji ste kupili kod nas – bilo da je neispravan, oštećen, ne odgovara opisu ili Vašim očekivanjima, slobodno nam se obratite kako bismo pokrenuli postupak reklamacije. Nastojimo da svaki problem rešimo brzo i pravedno. Reklamacija je formalni zahtev kupca da se reši nesaobraznost ili neki drugi nedostatak na kupljenoj robi. Ispod navodimo korake kako teče proces reklamacije kod nas:
Podnošenje reklamacije: Čim uočite problem, kontaktirajte nas na jedan od sledećih načina:
Potvrda prijema reklamacije: Kada podnesete reklamaciju, odmah ćemo Vam izdati potvrdu (pisanim ili elektronskim putem) da smo reklamaciju primili. Ukoliko reklamaciju podnosite email-om, dobićete povratni email sa potvrdom i jedinstvenim brojem (evidencijom) Vaše reklamacije u našem sistemu. Ako reklamaciju podnosite telefonom, reći ćemo Vam broj pod kojim je reklamacija zavedena, a možete zatražiti i pisanu potvrdu putem email-a. Ova potvrda služi kao dokaz da ste pokrenuli postupak određenog datuma.
Obrada reklamacije i odgovor trgovca (rokovi): Nakon prijema, naš tim za reklamacije će pregledati Vaš zahtev. U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, dužni smo da odgovorimo na reklamaciju u roku od 8 dana od kada je primljena. Odgovor ćemo Vam dostaviti pisanim putem (obično email-om ili poštom na Vaš zahtev). U odgovoru će biti navedeno da li se reklamacija prihvata ili odbija, odnosno naš stav o zahtevu i predlog načina rešavanja:
Rešavanje reklamacije (popravka/zamena/povraćaj): Kada je reklamacija osnovana i prihvaćena, sledi realizacija rešenja:
Poseban postupak za tehničku robu – servisna dijagnostika: Za tehničku robu (npr. elektronski uređaji, auto-delovi koji su ugrađeni u vozilo, kućni aparati i slično) često je potrebno obaviti dodatnu dijagnostiku u ovlašćenom servisu pre donošenja konačne odluke po reklamaciji. Razlog za ovo je što želimo da stručno lice utvrdi uzrok neispravnosti – da li je u pitanju fabrički nedostatak ili je možda došlo do nepravilne upotrebe, habanja, spoljnog faktora itd. Taj proces funkcioniše ovako:
Troškovi transporta kod reklamacije: U slučaju odobrene reklamacije, svi troškovi vezani za otklanjanje nesaobraznosti padaju na teret trgovca, što znači da ćete Vi biti oslobođeni bilo kakvih dodatnih plaćanja. Konkretno, ukoliko je potrebno da nam vratite neispravan proizvod, mi možemo organizovati prevoz o našem trošku ili Vam naknadno refundirati trošak povrata koji ste platili. Takođe, slanje popravljenog ili zamenjenog proizvoda nazad do Vas mi plaćamo. Sa druge strane, ako se ispostavi da reklamacija nije osnovana i proizvod Vam se vraća nepopravljen (ili odbijen zahtev), nažalost, bićete dužni da pokrijete trošak vraćanja proizvoda Vama (kao i eventualnu dijagnostiku ako ste prethodno insistirali na pregledu o svom trošku, mada to retko radimo bez dogovora). O svemu tome ćemo Vas jasno obavestiti u procesu.
Evidencija reklamacija: Mi vodimo evidenciju svih primljenih reklamacija (što je i zakonska obaveza) i čuvamo te podatke najmanje dve godine. U evidenciji se beleži Vaše ime, datum reklamacije, opis kvara, ishod i datum rešavanja. Ovi podaci služe da osiguramo da je svaka reklamacija adekvatno zbrinuta i da možemo eventualno pružiti istorijat servisu ili inspekciji na uvid. Svi Vaši lični podaci biće zaštićeni u skladu sa propisima o zaštiti podataka o ličnosti i koristimo ih isključivo u svrhu ostvarivanja Vaših potrošačkih prava.
Uvek nam je cilj da reklamacije rešimo sporazumno i u duhu dobre saradnje. Ako imate bilo kakvu nedoumicu oko postupka reklamacije ili niste sigurni šta da radite, slobodno nas kontaktirajte pre slanja proizvoda – pružićemo Vam smernice i podršku. Vaše zadovoljstvo nam je na prvom mestu, i nastojaćemo da svaki opravdani zahtev rešimo u Vašu korist, poštujući zakon i dobre poslovne običaje.
U situacijama povrata robe ili reklamacije, i trgovac (mi) i kupac (Vi) imaju određena prava i obaveze. Jasno definisanje ovih uloga pomaže da proces teče glatko i fer za obe strane. Evo šta možete očekivati od nas i šta mi očekujemo od Vas u takvim okolnostima:
Obaveze i prava trgovca (Delovionline):
Obaveze i prava kupca (Vaše obaveze):
Ukratko, mi se obavezujemo da Vam pružimo ispravan proizvod i svu potrebnu podršku, a Vi kao kupac da proizvod koristite na uobičajen i preporučen način i da nam se javite ako nešto nije u redu. Uz ovakav odnos, verujemo da će većina situacija biti lako rešiva na obostrano zadovoljstvo.
U ovoj sekciji odgovaramo na neka od najčešćih pitanja u vezi sa povratom robe i reklamacijama. Cilj nam je da razjasnimo nedoumice koje kupci često imaju, kako biste brže došli do informacije koju trebate.
P: Kako mogu da vratim proizvod ako sam se predomislio/la?
O: Imate pravo da vratite proizvod u roku od 14 dana od kada ste ga primili, bez navođenja razloga. Potrebno je da nas obavestite (najbolje putem email-a ili obrasca za odustanak) da odustajete od kupovine, a zatim da nam pošaljete proizvod nazad o svom trošku. Proizvod treba da bude očuvan i nekorišćen (osim probanja), kako biste dobili puni povraćaj novca. Nakon što primimo proizvod i proverimo stanje, vratićemo Vam novac na isti način na koji ste platili. Detaljan postupak i uslovi opisani su gore u delu Pravo na odustanak od kupovine.
P: Da li moram da navedem razlog za povrat robe u roku od 14 dana?
O: Ne, ne morate navoditi razlog. Ovo je Vaše zakonsko pravo kada kupujete na daljinu – možete jednostavno reći da odustajete od kupovine, bez ikakvog objašnjenja. Naravno, bilo kakva povratna informacija od Vas (recimo, zašto proizvod ne odgovara) dobrodošla je da bismo unapredili našu ponudu, ali to je potpuno opcionalno i nema uticaja na prihvatanje povrata. Važno je samo da ispoštujete rok od 14 dana i ostale uslove (očuvana roba, itd.).
P: Ko snosi troškove transporta ako vraćam robu?
O: Ako vraćate robu zbog odustanka od kupovine u roku od 14 dana (dakle, nije greška prodavca), troškove slanja robe nazad snosite Vi kao kupac. To znači da ćete morati platiti službi koja Vam šalje pošiljku ka nama. S druge strane, ako vraćate robu zato što smo mi pogrešili (npr. poslali smo pogrešan proizvod ili je proizvod neispravan), onda ćemo mi snositi trošak povrata. U slučaju reklamacije (neispravnog proizvoda), nakon što potvrdimo osnovanost, takođe ćemo snositi troškove transporta – bilo da Vam šaljemo zamenu ili da ste Vi poslali proizvod na servis, ti troškovi će Vam biti refundirani ili ćemo organizovati našu dostavu o našem trošku.
P: Koliko brzo ću dobiti povraćaj novca nakon povrata robe?
O: Trudimo se da povraćaj novca obavimo što pre. U slučaju odustanka od kupovine, najkasnije ćemo izvršiti povraćaj u roku od 14 dana od kada ste nas obavestili o odustanku (pod uslovom da smo do tada primili robu nazad ili dokaz da ste je poslali). Često to bude i brže – čim primimo robu i utvrdimo da je u dobrom stanju, iniciraćemo refundaciju. Kada je u pitanju povraćaj novca po osnovu reklamacije, nakon što potvrdimo da je to konačno rešenje (recimo, nema mogućnosti popravke/zamene), refundaciju vršimo praktično odmah, a najkasnije u roku od par radnih dana. Imajte u vidu da bankama može trebati nekoliko dana da obrade transakciju, pa ukupan proces od naše potvrde do priliva novca na Vaš račun može potrajati možda 3-5 radnih dana (retko duže). Ako primetite da je prošlo više od 7-10 dana a novac nije legao, obavezno nas kontaktirajte da proverimo da nije došlo do nekog problema.
P: Šta ako je proizvod koji sam dobio/la neispravan ili oštećen?
O: Žao nam je zbog takve situacije! Ako primetite da nešto nije u redu sa proizvodom odmah po prijemu (npr. ne radi, ima oštećenja), najpre prestanite da ga koristite dalje kako se kvar ne bi pogoršao. Zatim nas odmah kontaktirajte – to se smatra reklamacijom zbog nesaobraznosti. Postupak je opisan u delu Postupak reklamacije iznad: možete nam pisati ili pozvati nas, opisati problem, a mi ćemo vam potvrditi prijem reklamacije i dalje instruisati (možda tražiti da vratite proizvod ka nama ili u servis). U ovakvim slučajevima, naša je obaveza da problem rešimo o našem trošku – bilo popravkom, bilo zamenom za ispravan artikal, a ako ništa od toga nije moguće, onda povraćajem novca. Vaše je pravo da proizvod koji ste platili bude ispravan, tako da ćemo učiniti sve da to obezbedimo. Takođe, ako ste prilikom preuzimanja od kurira uočili fizička oštećenja paketa, slobodno odmah prijavite i kuriru i nama – često se pravi zapisnik sa kurirskom službom, što olakšava kasnije utvrđivanje odgovornosti.
P: Dobio/la sam pogrešan proizvod (nije to što sam naručio/la). Šta da radim?
O: Ukoliko smo napravili grešku i isporučili Vam proizvod koji niste naručili ili je došlo do zamene, izvinjavamo se za propust. Molimo Vas da nam to javite čim primetite. Naravno, takav proizvod nemojte koristiti. Mi ćemo organizovati što brže preuzimanje pogrešnog proizvoda i isporuku onog koji ste naručili. Sve troškove transporta u ovom slučaju snosimo mi. Ako se desi da trenutno nemamo ispravan proizvod na stanju, ponudićemo Vam opciju da sačekate nabavku, ili, ukoliko Vam to ne odgovara, da Vam vratimo novac. U svakom slučaju, Vi nećete biti oštećeni finansijski – pogrešan proizvod ide nazad nama, a Vi dobijate ono što ste poručili ili svoj novac natrag.
P: Proizvod sam koristio/la neko vreme, ali sada ima kvar. Da li mogu da ga reklamiram posle nekoliko meseci?
O: Da, svakako. Imate pravo da reklamirate proizvod u roku od 2 godine od kupovine (za većinu proizvoda) ako se pojavi kvar ili bilo kakva nesaobraznost koja nije posledica Vaše grubosti ili habanja uobičajenom upotrebom. Dakle, nije bitno da li je prošlo 5 dana ili 5 meseci – bitno je da kvar nije nastao Vašom krivicom. Podnesite reklamaciju čim primetite problem i pozovite se na saobraznost proizvoda. Postupak je isti: javite nam se sa opisom kvara, i onda ide dalja procedura (slanje u servis, popravka, zamena…). Imajte u vidu da posle isteka 2 godine više ne možemo priznati reklamaciju, osim ako postoji neka posebna produžena garancija proizvođača, ali to je onda stvar njihove garancije. Uglavnom, u periodu do 24 meseca od kupovine, stojimo Vam na raspolaganju za sve probleme sa proizvodom.
P: Da li moram da čuvam originalnu kutiju da bih mogao/la da vratim proizvod?
O: Iako je poželjno, nije obavezno imati originalnu kutiju da biste vratili proizvod u roku od 14 dana. Zakon kaže da ambalaža nije uslov za povraćaj, ali imajte na umu da ste odgovorni za stanje proizvoda do trenutka kada stigne nazad kod nas. Originalna kutija je najbolja zaštita u transportu, pa ako je imate, iskoristite je. Ako nemate, upakujte proizvod pažljivo u drugu odgovarajuću kutiju sa dovoljno zaštitnog materijala (stiropor, papir, folija sa mehurićima itd.) da ne dođe do oštećenja. Takođe, ako proizvod ima više delova, osigurajte sve delove. Ako stigne do nas oštećen zbog lošeg pakovanja, to može umanjiti vrednost i iznos koji ćemo Vam refundirati. Za reklamacije (neispravne proizvode), takođe nije uslov originalna ambalaža, ali je opet preporučujemo radi bezbednosti tokom transporta u servis ili do nas.
P: Nemam račun/fiskalni račun, da li mogu da reklamiram ili vratim proizvod?
O: Da, možete. Vaše pravo na reklamaciju ili odustanak ne zavisi strogo od posedovanja računa, pogotovo ako postoji drugi dokaz o kupovini (npr. potvrda porudžbine koju ste dobili email-om, slip od kartice, evidencija transakcije ili svedoci kupovine). Naravno, račun ili faktura su najjednostavniji dokaz i zbog toga preporučujemo da čuvate račun, ali ako ste ga izgubili, ne brinite – pokušaćemo da pronađemo evidenciju o Vašoj kupovini u našem sistemu putem Vaših podataka (ime, datum kupovine, šta je kupljeno itd.). U slučaju povrata u roku od 14 dana, takođe možete ispuniti obrazac za odustanak gde unosite detalje kupovine, što nama omogućava da potvrdimo da ste zaista kupili taj proizvod kod nas u datom datumu. Prema Zakonu, prodavac ne sme odbiti reklamaciju samo zato što nemate fiskalni račun, pod uslovom da se može utvrditi da je roba kupljena kod tog prodavca. Zato, slobodno nas kontaktirajte – rešićemo to zajedno.
P: Kupio/la sam tehnički uređaj/auto deo kod vas. Ako se pokvari, da li da ga šaljem vama ili u ovlašćeni servis?
O: Možete uraditi ili jedno ili drugo, zavisno šta Vam je praktičnije. Po zakonu, imate pravo da reklamaciju rešavate preko nas kao prodavca – dakle, dovoljno je da nama prijavite kvar i mi ćemo preuzeti dalje (prosledićemo uređaj ovlašćenom servisu i pratiti postupak). To je možda lakše ako niste sigurni kome da se obratite ili želite da mi koordiniramo ceo proces umesto Vas. S druge strane, ako proizvod ima garantni list proizvođača sa navedenim ovlašćenim servisom u Vašem gradu, možete se obratiti direktno tom servisu za popravku, često čak i brže (to se i dalje računa kao ostvarivanje garancije). I jedno i drugo je validno. Bitno je da ne radite popravke u neovlašćenim servisima tokom garantnog/saobraznost perioda, jer to može poništiti garanciju. Uvek se možete konsultovati s nama šta je najbolji korak. Ako pošaljete uređaj direktno u ovlašćeni servis, obavezno im pomenite gde i kada je kupljen (može zatrebati račun), a nas obavestite o tome ukratko, kako bismo i mi imali belešku. Ako šaljete nama, mi ćemo obaviti sve potrebno i obavestiti Vas o ishodu reklamacije.
P: Instalirao/la sam auto deo koji sam kupio kod vas, ali sam shvatio/la da mi ne odgovara. Mogu li da ga vratim?
O: U situaciji kada ste već instalirali ili koristili auto-deo, pravo na odustanak od kupovine može biti ograničeno. Ako je prošlo manje od 14 dana, možete nas kontaktirati da vidimo možemo li napraviti izuzetak, ali važno je u kakvom je stanju deo nakon ugradnje. Ukoliko deo nema tragova ugradnje (nije oštećen, uprljan, funkcionalno promenjen) i možemo ga tretirati kao nov, pokušaćemo da Vam izađemo u susret. Međutim, često nakon ugradnje auto-deo poprimi tragove (npr. ogrebotine od šrafova, tragovi tečnosti, itd.) i više ne može biti prodat kao nov, zbog čega prodavac ima pravo da umanji iznos povraćaja ili čak odbije povrat ukoliko je vrednost robe znatno umanjena. Svakako, javite nam se – možda postoji rešenje, na primer zamena za odgovarajući deo uz doplatu ili slično. U buduće, preporučujemo da pre ugradnje pažljivo proverite da li je deo koji ste dobili zaista onaj koji Vam treba (uporedite oznake, dimenzije, konsultujte majstora) i ako niste sigurni, pozovite nas za savet pre nego što nešto menjate. Time izbegavamo ovakve situacije.
Ukoliko imate bilo koje drugo pitanje koje nije pokriveno ovde, slobodno nas kontaktirajte (pogledajte naredno poglavlje). Rado ćemo odgovoriti i dopuniti našu FAQ sekciju kako bi i drugim kupcima informacije bile dostupne. Naš cilj je da se osećate sigurno i zadovoljno kupujući kod nas.
Uvek smo dostupni da pomognemo našim kupcima. Bilo da želite da podnesete reklamaciju, ostvarite povrat robe ili jednostavno imate pitanje u vezi svojih prava, možete nam se obratiti na sledeće kontakte:
Email (elektronska pošta): office@delovionline.rs
(Na email nam možete pisati 24/7. Trudimo se da odgovorimo na upite što je pre moguće, obično u roku od jednog radnog dana. Za podnošenje reklamacije ili odustanka, email je odličan pisani trag.)
Telefon (korisnička podrška): +381 65 6666605
(Pozivom na ovaj broj možete razgovarati sa našim operaterom. Radno vreme korisničke podrške je radnim danima od 09:00 do 17:00 časova. Putem telefona možete dobiti savet, informacije o statusu Vaše porudžbine, pomoć oko procedure povrata ili reklamacije, i slično. Za formalno evidentiranje reklamacije, preporučićemo Vam da nakon poziva pošaljete i email ili popunite obrazac.)
Poštanska adresa:
DELOVIONLINE DOO
Braće Jerkovića 117D, lokal 24
11000 Beograd – Voždovac, Srbija
(Na ovu adresu možete poslati pisani prigovor, reklamaciju ili vratiti robu. Molimo da ne šaljete robu pre nego što nas kontaktirate, kako bismo znali o čemu se radi i kako bismo Vas uputili na najbolji način pakovanja ili eventualno dogovorili preuzimanje. Ako šaljete pismo, uputite ga na „Služba za reklamacije“ i obavezno ostavite kontakt podatke da bismo Vam odgovorili.)
Lično (showroom/prodavnica):
Ukoliko imamo fizičku prodavnicu ili prijemno mesto (trenutno na adresi Braće Jerkovića 117D, Beograd), možete i lično doći i obratiti se nadležnom licu za korisničku podršku. Poželjno je prethodno nas kontaktirati kako biste se najavili, da bismo Vam obezbedili da odgovorna osoba bude prisutna i da izbegnete čekanje.
Napomena: Kada nam se obraćate pisanim putem (email, pošta ili kontakt forma) u vezi povrata ili reklamacije, potrudite se da date što više informacija – Vaše ime, prezime, kontakt telefon, broj porudžbine ili računa, datum kupovine, naziv proizvoda – kako bismo Vas lakše pronašli u sistemu i brže reagovali. Svaku Vašu prijavu shvatamo ozbiljno i nastojimo da odgovorimo u što kraćem roku.
Zaključak: Ova politika reklamacija i povrata robe osmišljena je da zaštiti Vas kao kupca, ali i da definiše jasan okvir kako rešavamo eventualne probleme. Naš cilj je zadovoljan kupac – čak i ako dođe do poteškoća, verujemo da otvorenom komunikacijom i poštovanjem pravila možemo doći do rešenja. Hvala Vam na poverenju i srećna kupovina! Ako imate bilo kakvo pitanje u vezi ovih pravila, stojimo Vam na raspolaganju putem navedenih kontakata. Srećno kupovanje i hvala što ste odabrali Delovionline.rs!
Ⓒ developed by DELOVIONLINE
Ovaj sajt koristi kolačiće kako bi poboljšao vaše iskustvo.
Korišćenjem ovog sajta pristajete na našu Politika privatnosti.