Uslovi korišćenja
Posetom i korišćenjem web sajta za prodaju auto delova i opreme DELOVIONLINE.RS i web kataloga za pretragu i informacije o auto delovima na istom sajtu, Vi prihvatate Uslove korišćenja koji su navedeni u daljem tekstu. Molimo Vas da ih pažljivo pročitate i upoznate se sa pravilima koja primenjujemo. Delovionline.rs zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja vrši izmene i dopune ovih Uslova korišćenja.
Sadržaj:
OSNOVNA NAČELA
- komunikacija elektronskim putem
- izjava o zaštiti privatnosti
- intelektualna svojina
- Vaš nalog
- komentari, komunikacija i ostali sadržaj koji ostavljaju posetioci
- opis proizvoda
- cene proizvoda
- radno vreme
- promena (ažuriranje) podataka na sajtu
- ostalo
- uslovi poručivanja proizvoda pomoću web kataloga na sajtu DELOVIONLINE.RS
- NARUČIVANJE AUTO DELOVA
- PRAĆENJE STATUSA NAKON NARUČIVANJA
- PLAĆANJE
- DOSTAVA
- REKLAMACIJE, SAOBRAZNOST PROIZVODA i GARANCIJA
- POVRAĆAJ KUPLJENIH AUTO DELOVA
Kada posetite web sajt za prodaju auto delova DELOVIONLINE.RS, pošaljete nam e-mail ili sms poruku, ili nas pozovete telefonom, Vi komunicirate sa nama elektronskim putem. Prihvatanjem uslova korišćenja saglasni ste ste da sa nama komunicirate elektronskim putem. Naša komunikacija prema Vama će biti putem sms-a, elektronske pošte (e-mail), telefonskih poziva ili obaveštenja koja ćemo objavljivati na ovom sajtu.
U ime kompanije DELOVIONLINE DOO, koja je vlasnik sajta za prodaju auto delova i opreme DELOVIONLINE.RS, obavezujemo se da ćemo čuvati privatnost svih naših korisnika. Prikupljamo samo neophodne, osnovne podatke o korisnicima i podatke neophodne za dostavu auto delova i oreme i informisanje korisnika u cilju pružanja kvalitetne usluge. Svi podaci o korisnicima se strogo čuvaju i kompanija DELOVIONLINE DOO odgovorna je za poštovanje načela zaštite privatnosti svojih klijenata.
Podaci prikazani ovde, posebno kompletne baze podataka, ne smeju se kopirati. Strogo je zabranjeno duplirati podatke i bazu podataka i distribuirati iste i / ili dati instrukcije trećim stranama da se angažuju u takvim aktivnostima bez prethodne saglasnosti TecAlliance. Bilo kakva upotreba sadržaja na način koji nije izričito ovlašćen predstavlja kršenje autorskih prava i kršioci će biti krivično gonjeni.
"The data shown here, especially the complete database, may not be copied. It is strictly prohibited to duplicate the data and database and distribute the same, and/or instruct third parties to engage in such activities, without prior consent from TecAlliance. Any use of content in a manner not expressly authorized constitutes copyright infringement and violators will be prosecuted."
Ukoliko želite da koristite sajt za pretragu i prodaju auto delova - DELOVIONLINE.RS, odgovorni ste za održavanje i poverljivost svog naloga i lozinke koju ste odabrali prilikom registracije na istom sajtu. Korišćenjem sajta DELOVIONLINE.RS odgovorni ste za sve aktivnosti koje se dešavaju na Vašem nalogu i sa vašom lozinkom. Maloletna lica mogu koristiti sajt DELOVIONLINE.RS uz nadzor roditelja ili staratelja. DELOVIONLINE.RS zadržava pravo da odbije pružanja usluga, ukine nalog ili otkaže porudžbinu ukoliko ustanovi da su prekršeni Uslovi korišćenja. Vaše podatke koje ste naveli prilikom registracije kompanija DELOVIONLINE DOO će koristiti radi slanja proizvoda i uspostavljanja kontakta i neće ih koristiti u druge svrhe ili ih dostaviti trećim licima.
Aktivnosti kao što su lažno predstavljanje i registracija sa tuđom e-mail adresom i tuđim identitetom, lažno kreiranje porudžbina i pravljenje štete firmi Delovionline doo nisu dozvoljene na sajtu DELOVIONLINE DOO. Protiv takvih aktivnosti može se pokrenuti odgovarajući zakonski postupak.
Katalog auto delova prikazan na sajtu DELOVIONLINE.RS u vlasništvu je nemačke kompanije TecAlliance i ne sme se kopirati. Sve slike i informacije (podaci) koje su prikazane u pretrazi po vozilima, OE ili proizvođačkim kodovima, isporučene su od navedene kompanije TecAlliance. Iako obe komapnije, DELOVIONLINE DOO i TecAlliance, nastoje da informacije o proizvodima budu što preciznije, opet ne možemo da garantujemo da su 100% tačne, kompletne, pouzdane i bez grešaka. Kompanija DELOVIONLINE DOO nije odgovorna za tačnost pomenutih podataka u ovom poglavlju. Ako proizvod koji ste dobili posredstvom kurirske službe odstupa od podataka koji su navedeni na sajtu možete odustati od kupovine u roku od 14 dana i vratiti ga u nekorišćenom stanju, sa kompletnom dokumentacijom i neoštećenim pakovanjem koji ste uz njega dobili. Uslove za ostvarivanje prava za povraćaj robe pogledajte u delu VI POVRAĆAJ KUPLJENE ROBE.
Sve cene auto delova i opreme navedene na sajtu DELOVIONLINE.RS su krajnje cene prema kupcu, sa uračunatim porezom na dodatnu vrednost (PDV). DELOVIONLINE.RS zadržava pravo promene cene nakon poručivanja nekog proizvoda, ali samo ukoliko o tome prethodno obavesti klijenta koji je proizvod poručio i od njega dobije saglasnost da to isto uradi. DELOVIONLINE.RS ima pravo da otkaže porudžbinu uz slanje e-mail obaveštenja potrošaču ukoliko je došlo do grube greške prilikom postavljanja cene na sajtu, npr. umesto 10.000 je navedena cena 100 din, i sl.
Sajt za pretragu i prodaju auto delova DELOVIONLINE.RS radi od 00-24h, 7 dana u nedelji. U slučaju tehničkih problema ili tokom zahvata redovnog održavanja sajt može biti kraći vremenski period nedostupan. Radno vreme komercijale je od 10 do 16:30 časova radnim danima.
Kompanija DELOVIONLINE DOO zadržava pravo da može u svako vreme, bez prethodne najave, promeniti podatke prikazane na bilo kojoj stranici sajta DELOVIONLINE.RS. Posetioci sajta DELOVIONLINE.RS nemaju pravo da jednostrano menjaju uslove korišćenja, a svaka eventualna izmena je nevažeća osim u slučaju da se obe strane saglase pisanim putem.
Delimična ili potpuna neprimenjivost ili nezakonitost određene odredbe ovih Uslova korišćenja, neće uticati na punovažnost ostalih odredbi koje ostaju na snazi u celini. Neprimenjiva ili nezakonita odredba će biti zamenjena drugom odgovarajućom odredbom. Saglasni ste da Vaša prava i obaveze proistekle iz ovih Uslova korišćenja ne možete preneti na treća lica bez izričitog pismenog odobrenja Delovionline.rs.
Delovionline.rs je internet posrednik između veleprodaja auto delova sa jedne strane i budućih korisnika njihovih proizvoda sa druge strane.
Detaljni uslovi poručivanja navedeni su u sledećem tekstu. Molimo Vas da se upoznate sa njima pre nego što obavite poručivanje:
Za naručivanje proizvoda iz ponude posrednika Delovionline.rs potrebno je da ispratite sledeće korake:
1. Registracija
2. Pronalaženje željenog proizvoda
3. Pregled Korpe
4. Unos podataka o naručiocu i mestu isporuke
5. Način dostave (opciono)
6. Izbor načina plaćanja (opciono)
7. Pregled i potvrda narudžbenice
1. Registracija
Registracija se obavlja samo jednom. Registracija se obavlja izborom opcije "Registracija". Potrebno je da navedete svoju email adresu i lozinku koju ćete kasnije koristiti za pristup sajtu i svom nalogu. Nakon ovoga otvoriće Vam se početna stranica sajta, a kao potvrda uspešne registracije biće navedeno Vaše ime pri vrhu svake stranice sajta, a dobićete i e-mail obaveštenje.
Ukoliko želite, sa sajta se u svakom trenutku možete odjaviti izborom opcije "Odjava". Ponovnu prijavu na sajt možete obaviti izborom opcije "Prijava" i navođenjem svoje email adrese i dodeljene lozinke.
Registracija se obavlja samo jednom. Registracija se obavlja izborom opcije "Registracija". Potrebno je da navedete svoju email adresu i lozinku koju ćete kasnije koristiti za pristup sajtu i svom nalogu. Nakon ovoga otvoriće Vam se početna stranica sajta, a kao potvrda uspešne registracije biće navedeno Vaše ime pri vrhu svake stranice sajta, a dobićete i e-mail obaveštenje.
Ukoliko želite, sa sajta se u svakom trenutku možete odjaviti izborom opcije "Odjava". Ponovnu prijavu na sajt možete obaviti izborom opcije "Prijava" i navođenjem svoje email adrese i dodeljene lozinke.
Napomena: Kao što je to uobičajeno na svim Internet sajtovima za registraciju je neophodno da Vaš Internet browser podržava rad sa "cookies". "Cookies" su standardno uključeni na većini programa za pretraživanje interneta.
2. Pronalaženje proizvoda
Proizvodi su organizovani po kategorijama koje možete pregledati poput kataloga. Kada pronađete proizvod koji želite da naručite izaberite dugme "Dodaj u korpu". Time ste proizvod ubacili u svoju korpu (isto kao u klasičnoj prodavnici). Dalje, slobodno možete nastaviti sa pregledavanjem proizvoda, a u korpu možete dodati još proizvoda.
Proizvodi su organizovani po kategorijama koje možete pregledati poput kataloga. Kada pronađete proizvod koji želite da naručite izaberite dugme "Dodaj u korpu". Time ste proizvod ubacili u svoju korpu (isto kao u klasičnoj prodavnici). Dalje, slobodno možete nastaviti sa pregledavanjem proizvoda, a u korpu možete dodati još proizvoda.
3. Korpa
Kada ste završili sa stavljanjem proizvoda u korpu i želite da ih naručite, izaberite opciju "Korpa". Na stranici KORPA se prikazuju svi proizvodi koje ste do sada stavili u nju. U korpi možete navesti koliko komada jednog proizvoda želite naručite ili, ako ste se predomislili u vezi nekog od njih, proizvod možete izbaciti iz korpe. Kada izmenite količinu u korpi potrebno je da kliknete na dugme "Promeni količine".
Korpa je početna tačka u kreiranju porudđbenice. Kada ste zadovoljni sadržajem svoje korpe, krenite dalje na sledeći korak klikom na dugme "Pošalji porudžbinu".
Kada ste završili sa stavljanjem proizvoda u korpu i želite da ih naručite, izaberite opciju "Korpa". Na stranici KORPA se prikazuju svi proizvodi koje ste do sada stavili u nju. U korpi možete navesti koliko komada jednog proizvoda želite naručite ili, ako ste se predomislili u vezi nekog od njih, proizvod možete izbaciti iz korpe. Kada izmenite količinu u korpi potrebno je da kliknete na dugme "Promeni količine".
Korpa je početna tačka u kreiranju porudđbenice. Kada ste zadovoljni sadržajem svoje korpe, krenite dalje na sledeći korak klikom na dugme "Pošalji porudžbinu".
4. Unos podataka o naručiocu i mestu isporuke
U ovom koraku je potrebno da navedete podatke o naručiocu i adresu gde je potrebno paket isporučiti. Podaci o poručiocu su podaci koji će biti navedeni na nalogu za slanje koji će Vam biti poslat zajedno sa poručenim proizvodom.
U ovom koraku je potrebno da navedete podatke o naručiocu i adresu gde je potrebno paket isporučiti. Podaci o poručiocu su podaci koji će biti navedeni na nalogu za slanje koji će Vam biti poslat zajedno sa poručenim proizvodom.
Podaci o mestu isporuke su podaci gde želite da proizvod bude isporučen. Molimo Vas da sve podatke navedete što preciznije kako bi Vas kuriri koji uručuju pošiljke što lakše pronašli. U slučaju neispravno unetih podataka, može doći do vraćanja Vaše pošiljke i sporije isporuke.
5. Način dostave
Dostava se vrši posredstvom pošte, odnosno kurirske službe. Delovionline doo ima trenutno ugovor sa Post Express kurirskom službom i sa BEX kurirskom službom. Takođe, ukoliko kupac želi da reklamira kupljeni proizvod, bilo opravdano ili ne, može, koliko god puta želi, na štetu prodavca, iz hira, dosade, namerno ili nenamerno, iz namere da napravi trošak prodavcu, ili da zaista reši problem, kupljene proizvode poslati na reklamaciju kurirskim službama sa kojima prodavac ima zaključene ugovore. NAPOMINJEMO da slanje robe prodavcu, kurirskom službom sa kojom prodavac ima ugovor, na reklamaciju, bilo da je reklamacija opravdana ili ne, da kupac šalje robu koju je kupio od prodavca ili stari deo koji je skinuo sa vozila, prodavac plaća uslugu kurirske službe i kupac po Zakonu o zaštiti potrošača neće imati ni jedan trošak. Važno je da kupac naglasi kurirskoj službi da će troškove dostave snostiti primalac. Ukoliko postoje još neki troškovi koje je prodavac dužan da, po zakonu i pravilnicima, nadoknadi kupcu pre nego što se razmotri da li je reklamirana roba zaista roba koja je i kupljena od prodavca i da li je reklamacija opravdana, kupac se može obratiti advokatima, tržišnoj inspekciji, društvima za zaštitu potrošača, ili drugim nadležnim telima imenovanim od strane Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine kako bi dobio potrebne instrukcije za naplatu istih.
Dostava se vrši posredstvom pošte, odnosno kurirske službe. Delovionline doo ima trenutno ugovor sa Post Express kurirskom službom i sa BEX kurirskom službom. Takođe, ukoliko kupac želi da reklamira kupljeni proizvod, bilo opravdano ili ne, može, koliko god puta želi, na štetu prodavca, iz hira, dosade, namerno ili nenamerno, iz namere da napravi trošak prodavcu, ili da zaista reši problem, kupljene proizvode poslati na reklamaciju kurirskim službama sa kojima prodavac ima zaključene ugovore. NAPOMINJEMO da slanje robe prodavcu, kurirskom službom sa kojom prodavac ima ugovor, na reklamaciju, bilo da je reklamacija opravdana ili ne, da kupac šalje robu koju je kupio od prodavca ili stari deo koji je skinuo sa vozila, prodavac plaća uslugu kurirske službe i kupac po Zakonu o zaštiti potrošača neće imati ni jedan trošak. Važno je da kupac naglasi kurirskoj službi da će troškove dostave snostiti primalac. Ukoliko postoje još neki troškovi koje je prodavac dužan da, po zakonu i pravilnicima, nadoknadi kupcu pre nego što se razmotri da li je reklamirana roba zaista roba koja je i kupljena od prodavca i da li je reklamacija opravdana, kupac se može obratiti advokatima, tržišnoj inspekciji, društvima za zaštitu potrošača, ili drugim nadležnim telima imenovanim od strane Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine kako bi dobio potrebne instrukcije za naplatu istih.
6. Izbor načina plaćanja
U ovom koraku je potrebno da izaberete kako želite da platite naručene proizvode. Delovionline.rs podržava sledeće načine plaćanja:
- Plaćanje pouzećem (kuriru) : plaća se otkup za paket prilikom preuzimanja od kurira, u gotovini
- Plaćanje preko računa : plaća se vrednost poručene robe nalogom za uplatu, elektronskim putem ili na šalteru pošte ili banke
- Plaćanje prilikom ličnog preuzimanja : plaća se na adresi prodavca, prilikom ličnog preuzimanja poručene robe
U ovom koraku je potrebno da izaberete kako želite da platite naručene proizvode. Delovionline.rs podržava sledeće načine plaćanja:
- Plaćanje pouzećem (kuriru) : plaća se otkup za paket prilikom preuzimanja od kurira, u gotovini
- Plaćanje preko računa : plaća se vrednost poručene robe nalogom za uplatu, elektronskim putem ili na šalteru pošte ili banke
- Plaćanje prilikom ličnog preuzimanja : plaća se na adresi prodavca, prilikom ličnog preuzimanja poručene robe
7. Pregled i potvrda narudžbenice
Na kraju, pre nego što potvrdite porudžbenicu, možete još jednom pogledati sve njene detalje: šta ste poručili, podatke o poručiocu, adresu isporuke, kolika je ukupna cena, itd.
Na kraju, pre nego što potvrdite porudžbenicu, možete još jednom pogledati sve njene detalje: šta ste poručili, podatke o poručiocu, adresu isporuke, kolika je ukupna cena, itd.
Ukoliko se slažete sa porudžbenicom izaberite opciju "Pročitao sam i slažem se sa uslovima korišćenja sajta", a zatim kliknite na dugme "Pošalji porudžbinu" čime je ona kreirana. Automatski sa potvrdom porudžbenice na registacioni e-mail Vam se šalje pregled porudžbenice.
Stranica "Moje porudžbine" Vam je dostupna nakon uspešne registracije. Ona je vidljiva samo Vama i na njoj možete pratiti statuse svojih porudžbenica. Nakon kreiranja, porudžbina će se pojaviti na stranci "Moje porudžbine". Ovde možete ponovo pogledati sve detalje porudžbine. Takođe, na istoj stranici možete pratiti u kojem statusu je Vaša porudžbina. U trenutku preuzimanja Vaše porudžbine u obradu od strane naše komercijale, status će biti promenjen u "potvrđeno". To znači da će pošiljka biti isti dan, ili sutradan predata kuriru. Takođe, sve promene statusa porudžbine je praćeno i e-mail obaveštenjima koja ćemo Vam slati na e-mail adresu koju ste ostavili prilikom registrovanja.
DELOVIONLINE DOO je samo posrednik između generalnih zastupnika odreženih brendova, uvoznika i veleprodaja auto delova i Vas kao korisnika njihovih proizvoda.
Plaćanje poručenih auto delova vrši se pouzećem ili putem bankovnog računa (u elektronskoj formi plaćanja).
Plaćanje pouzećem podrazumeva plaćanje porudžbine kuriru prilikom preuzimanja pošiljke, isključivo gotovinom.
Plaćanje poručenih auto delova vrši se pouzećem ili putem bankovnog računa (u elektronskoj formi plaćanja).
Plaćanje pouzećem podrazumeva plaćanje porudžbine kuriru prilikom preuzimanja pošiljke, isključivo gotovinom.
Napomena:
Ukoliko se odlučite za plaćanje preko računa, a ne izvršite plaćanje u roku od 7 dana od dana kreiranja naloga za uplatu, porudžbina će biti stornirana i obrisana.
Dostavu pošiljki vrši kurirska služba i moguća je samo na teritoriji Srbije, sa određenim delovima Kosova. Za slanje auto delova i opreme na teritoriju Kosova potrebno je uplatiti ceo iznos unapred.
Cena dostave zavisi od izbora kurirske službe i cene otkupa paketa:
1. Post Express - za pošiljke čiji je otkup preko 7000din dostava je besplatna, a za pošiljke čija je vrednost manja od 7000din dostava se naplaćuje po redovnom cenovniku Post Express-a.
2. BEX - za pošiljke čiji je otkup preko 7000din dostava je besplatna, a za pošiljke čija je vrednost manja od 7000din dostava je 390din sa PDV-om.
1. Post Express - za pošiljke čiji je otkup preko 7000din dostava je besplatna, a za pošiljke čija je vrednost manja od 7000din dostava se naplaćuje po redovnom cenovniku Post Express-a.
2. BEX - za pošiljke čiji je otkup preko 7000din dostava je besplatna, a za pošiljke čija je vrednost manja od 7000din dostava je 390din sa PDV-om.
Troškovi dostave se posebno naplaćuju i zavise od težine paketa, a ne od mesta dostave. Cena dostave je iskazana na web stranici kurirske službe Post Express. Troškove dostave plaćate zajedno sa proizvodima, tako da je prilikom preuzimanja pošiljke potrebno samo potpisati adresnicu. Samo u slučaju plaćanja pouzećem, plaćanje porudžbenice vršite kuriru prilikom preuzimanja pošiljke. Dostava pošiljaka čiji je iznos veći od 7000 RSD ide na račun firme Delovionline doo.
Sve pošiljke, ukoliko kupac ne naglasi drugačije, šaljemo BEX kurirskom službom.
Sve pošiljke, ukoliko kupac ne naglasi drugačije, šaljemo BEX kurirskom službom.
Okvirno vreme za koje će vam pošiljka biti uručena iznosi 24 do 72 sata od trenutka poručivanja (subota i nedelja se ne računaju). U slučaju kada pošiljka ne može biti uručena u predviđenom roku, a naša je odgovornost, neko iz naše komercijale će Vas obavestiti o tome i tražiti Vašu saglasnost za kasnije slanje.
Član 54. Zakona o poštanskim uslugama
Rokom za uručenje poštanskih pošiljaka smatra se vreme od prijema poštanske pošiljke do njenog uručenja.
U rokove uručenja poštanskih pošiljaka ne računaju se:
1) vreme kašnjenja zbog nepotpune i netačne adrese;
2) vreme kašnjenja zbog više sile;
3) neradni dani i dani kada se ne obavlja dostava poštanskih pošiljaka.
2) vreme kašnjenja zbog više sile;
3) neradni dani i dani kada se ne obavlja dostava poštanskih pošiljaka.
Ako je poštanska pošiljka primljena posle poslednje otpreme pošiljaka iz pristupne tačke poštanskog operatora, rok se produžava za jedan radni dan.
Poštanski operator može sa korisnicima koji predaju veći broj poštanskih pošiljaka, ugovoriti i drugačije rokove za uručenje, ali ne duže od pet radnih dana od dana prijema pošiljaka.
Takođe, ukoliko kupac želi da reklamira kupljeni proizvod, bilo opravdano ili ne, može, koliko god puta želi, na štetu prodavca, iz hira, dosade, namerno ili nenamerno, iz namere da napravi trošak prodavcu, ili da zaista reši problem, kupljene proizvode poslati na reklamaciju kurirskim službama sa kojima prodavac ima zaključene ugovore. NAPOMINJEMO da slanje robe prodavcu, kurirskom službom sa kojom prodavac ima ugovor, na reklamaciju, bilo da je reklamacija opravdana ili ne, da kupac šalje robu koju je kupio od prodavca ili stari deo koji je skinuo sa vozila, prodavac plaća uslugu kurirske službe i kupac po Zakonu o zaštiti potrošača neće imati ni jedan trošak. Važno je da kupac naglasi kurirskoj službi da će troškove dostave snostiti primalac. Ukoliko postoje još neki troškovi koje je prodavac dužan da, po zakonu i pravilnicima, nadoknadi kupcu pre nego što se razmotri da li je reklamirana roba zaista roba koja je i kupljena od prodavca i da li je reklamacija opravdana, kupac se može obratiti advokatima, tržišnoj inspekciji, društvima za zaštitu potrošača, ili drugim nadležnim telima imenovanim od strane Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine kako bi dobio potrebne instrukcije za naplatu istih.
Takođe, ukoliko kupac želi da reklamira kupljeni proizvod, bilo opravdano ili ne, može, koliko god puta želi, na štetu prodavca, iz hira, dosade, namerno ili nenamerno, iz namere da napravi trošak prodavcu, ili da zaista reši problem, kupljene proizvode poslati na reklamaciju kurirskim službama sa kojima prodavac ima zaključene ugovore. NAPOMINJEMO da slanje robe prodavcu, kurirskom službom sa kojom prodavac ima ugovor, na reklamaciju, bilo da je reklamacija opravdana ili ne, da kupac šalje robu koju je kupio od prodavca ili stari deo koji je skinuo sa vozila, prodavac plaća uslugu kurirske službe i kupac po Zakonu o zaštiti potrošača neće imati ni jedan trošak. Važno je da kupac naglasi kurirskoj službi da će troškove dostave snostiti primalac. Ukoliko postoje još neki troškovi koje je prodavac dužan da, po zakonu i pravilnicima, nadoknadi kupcu pre nego što se razmotri da li je reklamirana roba zaista roba koja je i kupljena od prodavca i da li je reklamacija opravdana, kupac se može obratiti advokatima, tržišnoj inspekciji, društvima za zaštitu potrošača, ili drugim nadležnim telima imenovanim od strane Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine kako bi dobio potrebne instrukcije za naplatu istih.
Prelazak rizika
Poštanska pošiljka mora biti upakovana tako da obezbedi nepovredivost sadržine i tajnost podataka, na način propisan zakonom.
Adresa pošiljaoca je obavezna na svim poštanskim pošiljkama, osim na neregistrovanim pošiljkama ili ukoliko je na omotu označeno "za konkurs", "licitaciju" i sl.
U slučajevima kada zaposleni kod poštanskog operatora na prijemu pošiljke osnovano proceni da ambalaža u koju je upakovana pošiljka ne odgovara prirodi i sadržini pošiljke, odnosno da ne može da obezbedi nepovredivost sadržine i tajnost podataka, na način propisan zakonom, dužan je da odbije prijem takve pošiljke. - član 39. Zakona o poštanskim uslugama
Adresa pošiljaoca je obavezna na svim poštanskim pošiljkama, osim na neregistrovanim pošiljkama ili ukoliko je na omotu označeno "za konkurs", "licitaciju" i sl.
U slučajevima kada zaposleni kod poštanskog operatora na prijemu pošiljke osnovano proceni da ambalaža u koju je upakovana pošiljka ne odgovara prirodi i sadržini pošiljke, odnosno da ne može da obezbedi nepovredivost sadržine i tajnost podataka, na način propisan zakonom, dužan je da odbije prijem takve pošiljke. - član 39. Zakona o poštanskim uslugama
Poštanski operator je dužan da poštansku pošiljku uruči primaocu u stanju u kome je primljena od pošiljaoca. - Član 82. Zakona o poštanskim uslugama
*Više informacija vezanih za slanje i uručenje pošiljki možete pronaći u Zakonu o poštanskim uslugama klikom OVDE
*Više informacija vezanih za slanje i uručenje pošiljki možete pronaći u Zakonu o poštanskim uslugama klikom OVDE
U slučaju da imate bilo kakvu reklamaciju na proizvod ili našu uslugu budite slobodni da nas kontaktirate. Budite sigurni da smo spremni i sposobni da rešimo svaku nastalu situaciju.
Bez potvrde o preuzimanju proizvoda, računa, ili nekog drugog dokaza koji se dobija uz isporučen proizvod, korisnik neće biti u mogućnosti da proizvod reklamira, zameni ili vrati.
Pretpostavlja se da je isporučena roba saobrazna ugovoru:
1) ako odgovara opisu koji je dao prodavac i ako ima svojstva robe koju je prodavac pokazao potrošaču kao uzorak ili model;
2) ako ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;
3) ako ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
4) ako po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane prodavca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe.
2) ako ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;
3) ako ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
4) ako po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane prodavca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe.
DELOVIONLINE DOO zadržava pravo da ne odobri besplatnu garanciju u sledećim slučajevima:
- Ukoliko je proizvod, namerno ili slučajno, zbog nepažnje ili usled neadekvatnog korišćenja, oštećen od strane Korisnika (potrošača) ili nekog drugog lica
- Ukoliko isporučene proizvode nije održavao i ugrađivao (montirao i demontirao na, odnosno sa vozila) servis koji je registrovan i tehnički osposobljen za održavanje i popravku motornih vozila
- Ukoliko servis za održavanje i popravku motornih vozila ima izrečenu meru zabrane obavljanja delatnosti, koja je na snazi u momentu održavanja i ugradnje isporučenih delova
- Ukoliko je proizvod oštećen usled ugradnje ili popravke od strane neovlašćenog, tehničku ne osposobljenog i nestručnog lica ili servisa
- Ukoliko proizvod nije tretiran u skladu sa proizvođačkom specifikacijom i proizvođačkim uputstvima, ili u skladu sa svojom namenom
- Ukoliko su oštećenja prouzrokovana višom silom kao što su udar groma, poplave, požari, neadekvatna ventilacija, neispravna električna instalacija ili bilo koji drugi razlog izvan kontrole proizvođača
- Ukoliko potrošač ne želi i neće da popuni reklamacioni obrazac i da priloži dokaz o kupovini proizvoda koji želi da reklamira
Reklamacioni list mora da sadrži detaljan opis neispravnosti proizvoda koji se reklamira i da bude overen potpisom i pečatom registrovanog servisa koji je delove ugradio. Reklamacioni list mora da bude overen od strane registrovanog servisa koji svojim potpisom i pečatom garantuje da je reklamirani deo ugradilo tehničko lice obučeno za servisiranje i održavanje vozila, a u vozilo koje je navedeno u reklamacionom listu, da je deo proverio i ustanovio da do kvara nije došlo nestručnom ugradnjom ili rukovanjem.
Reklamacija i način rešavanja reklamacije
Potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava iz Zakona o zaštiti potrošač, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka, u roku u kome je predviđena odgovornost prodavca po osnovu nesaobraznosti, a posle isteka tog roka reklamacija se izjavljuje izdavaocu garancije.
Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.).
Prodavac je dužan da primi izjavljenu reklamaciju i da izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Rok za rešavanje reklamacije ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.
Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača.
Reklamacija i način rešavanja reklamacije
Potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava iz Zakona o zaštiti potrošač, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka, u roku u kome je predviđena odgovornost prodavca po osnovu nesaobraznosti, a posle isteka tog roka reklamacija se izjavljuje izdavaocu garancije.
Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.).
Prodavac je dužan da primi izjavljenu reklamaciju i da izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Rok za rešavanje reklamacije ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.
Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača.
Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u propisanom roku, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
Ukoliko prodavac odbije reklamaciju, dužan je da potrošača obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije, ni razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti.
Ukoliko reklamacija potrošača bude odbijena, potrošač ima mogućnost da u roku od godinu dana od izjavljivanja reklamacije pokrene vansudski postupak rešavanja potrošačkog spora pred nadležnim telom, imenovanim od strane Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača. Potrošač se obraća na adresu za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova https://vansudsko.mtt.gov.rs nakon čega se predlog za pokretanje vansudskog postupka dostavlja trgovcu, koji ima 15 dana da se izjasni da li priznaje ili osporava predlog potrošača. Na osnovu člana 151 st. 2. Zakona o zaštiti potrošača, trgovac je obavezan da učestvuje u vansudskom rešavanju potrošačkog spora.
Ukoliko reklamacija potrošača bude odbijena, potrošač ima mogućnost da u roku od godinu dana od izjavljivanja reklamacije pokrene vansudski postupak rešavanja potrošačkog spora pred nadležnim telom, imenovanim od strane Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača. Potrošač se obraća na adresu za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova https://vansudsko.mtt.gov.rs nakon čega se predlog za pokretanje vansudskog postupka dostavlja trgovcu, koji ima 15 dana da se izjasni da li priznaje ili osporava predlog potrošača. Na osnovu člana 151 st. 2. Zakona o zaštiti potrošača, trgovac je obavezan da učestvuje u vansudskom rešavanju potrošačkog spora.
IV ZAŠTITA POTROŠAČA U OSTVARIVANJU PRAVA IZ UGOVORA NA DALJINU I UGOVORA KOJI SE ZAKLJUČUJU IZVAN POSLOVNIH PROSTORIJA
1. Obaveštavanje potrošača i pravo na odustanak
1. Obaveštavanje potrošača i pravo na odustanak
Dužnosti obaveštavanja za ugovore na daljinu i ugovore koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija
Pravo potrošača na odustanak od ugovora - Član 27
Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu ili izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i bez dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 33. i 34. ovog zakona (u daljem tekstu: odustanak od ugovora).
Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na propisanom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu ili izvan poslovnih prostorija ili na drugi nedvosmislen način (u daljem tekstu: izjava o odustanku).
Izjava o odustanku od ugovora kod ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija smatra se blagovremenom ukoliko je poslata trgovcu u roku iz stava 1. ovog člana.
Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu.
Ako trgovac omogući potrošaču da elektronski popuni i pošalje obrazac za odustanak, dužan je da ga o prijemu obrasca bez odlaganja obavesti u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisa.
Protekom rokova iz člana 28. ovog zakona prestaje pravo potrošača na odustanak od ugovora.
Teret dokazivanja da je postupio u skladu sa odredbama st. 1-5. ovog člana, radi ostvarivanja prava na odustanak od ugovora, je na potrošaču.
Oblik i sadržinu obrasca za odustanak propisuje ministar nadležan za poslove zaštite potrošača (u daljem tekstu: Ministar).
Računanje rokova za odustanak potrošača od ugovora - Član 28
Kod ugovora o pružanju usluga, rok od 14 dana za odustanak od ugovora računa se od dana zaključenja ugovora između potrošača i trgovca.
Kod ugovora o prodaji robe, rok od 14 dana za odustanak od ugovora računa se od dana kada roba dospe u državinu potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Kada potrošač jednom porudžbenicom naruči više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 dana za odustanak od ugovora počinje da teče od dana kada poslednja vrsta naručene robe dospe u državinu potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 dana za odustanak od ugovora počinje da teče od dana kada je poslednja pošiljka ili deo, dospeo u državinu potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Kada je zaključen ugovor na neodređeno vreme sa periodičnim isporukama robe, rok od 14 dana za odustanak od ugovora počinje da teče od dana kada prva pošiljka robe dospe u državinu potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Ako trgovac ne preda potrošaču obaveštenje iz člana 26. stav 1. tačka 4) ovog zakona, na način iz člana 29. stav 1. ovog zakona i člana 30. stav 2. ovog zakona, potrošač može odustati od ugovora u roku od 12 meseci od dana isteka roka za odustanak od ugovora.
Ako trgovac nije predao potrošaču obaveštenje iz člana 26. stav 1. tačka 4) ovog zakona, na način iz člana 29. stav 1. ovog zakona i člana 30. stav 2. ovog zakona, pa to učini u roku od 12 meseci od dana zaključenja ugovora, rok od 14 dana za odustanak od ugovora počinje da teče od dana kada potrošač dobije obrazac za odustanak.
Rok iz st. 1-7. ovog člana ističe protekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.
Formalni uslovi za zaključenje ugovora izvan poslovnih prostorija - Član 29
Trgovac je dužan da u trenutku zaključenja ugovora, a najkasnije prilikom isporuke robe preda potrošaču u pisanoj formi:
1) propisani obrazac za odustanak;
2) čitko i razumljivo obaveštenje iz člana 26. st. 1. i 2. ovog zakona na srpskom jeziku;
3) primerak potpisanog ugovora.
Trgovac je dužan da pribavi prethodnu saglasnost potrošača ako se isporuka digitalnog sadržaja ne vrši na trajnom nosaču zapisa, kao i potvrdu potrošača da zna da takvom isporukom gubi pravo na odustanak od ugovora.
Trgovac može ispuniti obavezu iz stava 1. ovog člana na trajnom nosaču zapisa, ukoliko je potrošač sa tim saglasan.
Kada potrošač zahteva da pružanje usluga ili snabdevanje vodom, gasom ili električnom energijom kada oni nisu ponuđeni za prodaju u ograničenoj ili unapred određenoj količini, ili isporuka toplotne energije započne u toku roka za odustanak od ugovora iz člana 28. ovog zakona, trgovac će zahtevati da potrošač podnese takav izričit zahtev na trajnom nosaču zapisa.
Formalni uslovi za zaključenje ugovora na daljinu - Član 30
Ako trgovac telefonom pozove potrošača u nameri da zaključi ugovor na daljinu, dužan je da, odmah nakon početka razgovora, predoči svoj identitet, kao i da je poziv učinjen u komercijalne svrhe.
Trgovac je dužan da u razumnom roku po zaključenju ugovora, a najkasnije u vreme isporuke robe ili početka pružanja usluge, na trajnom nosaču zapisa, preda potrošaču:
1) obrazac za odustanak;
2) čitko i razumljivo obaveštenje iz člana 26. st. 1. i 2. ovog zakona, na srpskom jeziku;
3) ugovor ili ispravu o ugovoru.
Trgovac je dužan da pribavi prethodnu izričitu saglasnost potrošača ako se isporuka digitalnog sadržaja ne vrši na trajnom nosaču zapisa i potvrdu potrošača da zna da takvom isporukom gubi pravo na odustanak od ugovora.
Ako ugovor na daljinu, koji treba da se zaključi elektronskim putem, predviđa obavezu potrošača za plaćanje, trgovac saopštava potrošaču na jasan i čitak način obaveštenja iz člana 12. stav 1. tačka 1) i stav 2. tačka 1) ovog zakona i člana 26. stav 1. tačka 1) i stav 2. tačka 3) ovog zakona i neposredno pre nego što potrošač dostavi svoju porudžbenicu.
Ako se slanjem porudžbenice istovremeno prihvata i obaveza plaćanja, o tome mora da postoji jasno obaveštenje na porudžbenici ili na tasteru ili nekoj drugoj sličnoj funkciji, ako se slanje porudžbenice vrši njihovim aktiviranjem.
Ukoliko trgovac ne postupi u skladu sa obavezom iz stava 5. ovog člana, ugovor ili porudžbenica ne obavezuju potrošača.
Na prodajnim internet stranicama, najkasnije na početku postupka naručivanja, moraju da budu jasno i čitko navedeni podaci o postojanju ograničenja u pogledu isporuke i koja sredstva plaćanja se prihvataju.
Kada potrošač zahteva da pružanje usluga ili snabdevanje vodom, gasom ili električnom energijom kada oni nisu ponuđeni za prodaju u ograničenoj ili unapred određenoj količini, ili isporuku toplotne energije, započne u toku rokova iz člana 28. ovog zakona, trgovac će zahtevati da potrošač podnese izričit zahtev za zaključenje ugovora.
Isporuka - Član 31
Trgovac je dužan da u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija izvrši isporuku robe ili pruži uslugu, osim ako nije nešto drugo ugovoreno.
Trgovac je dužan da bez odlaganja obavesti potrošača da isporuka ugovorene robe ili pružanje ugovorene usluge nije moguće.
Na obaveze trgovca i prava potrošača u vezi sa isporukom u skladu sa ugovorom o prodaji robe ili pružanju usluge, koji je zaključen na daljinu ili izvan poslovnih prostorija shodno se primenjuju odredbe ovog zakona kojima se obezbeđuje zaštita potrošača u ostvarivanju prava iz ugovora o prodaji.
Pravne posledice odustanka od ugovora - Član 32
Ako potrošač ostvari pravo na odustanak od ugovora u skladu sa članom 27. ovog zakona, smatra se da ugovor nije ni zaključen i nastaju obaveze propisane čl. 33. i 34. ovog zakona.
Obaveze trgovca u slučaju odustanka od ugovora - Član 33
Trgovac je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.
Trgovac vrši povraćaj koristeći ista sredstva plaćanja koja je potrošač koristio u prvobitnoj transakciji, osim ako se potrošač nije izričito saglasio sa korišćenjem drugog sredstva plaćanja i pod uslovom da potrošač zbog takvog povraćaja ne snosi nikakve troškove.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, trgovac nije dužan da izvrši povraćaj dodatnih troškova koji su posledica izričitog zahteva potrošača za dostavu koja odstupa od najjeftinije uobičajene dostave koju je ponudio trgovac.
Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu trgovcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo, osim u slučaju kada je trgovac ponudio da sam preuzme robu.
Trgovac o sopstvenom trošku preuzima robu koja je bila isporučena potrošaču u njegovom domu u momentu zaključenja ugovora izvan poslovnih prostorija ako roba po svojoj prirodi ne može da se vrati na uobičajen način preko poštanskog operatora.
Obaveze potrošača u slučaju odustanka od ugovora - Član 34
Potrošač je dužan da vrati robu trgovcu ili licu ovlašćenom od strane trgovca, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak.
Smatraće se da je roba vraćena u roku ako je potrošač poslao robu pre isteka roka od 14 dana iz stava 1. ovog člana.
Potrošač snosi isključivo direktne troškove vraćanja robe, osim ako se trgovac saglasio sa tim da ih on snosi ili ako nije prethodno obavestio potrošača da je potrošač u obavezi da ih plati.
Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.
Potrošač neće biti odgovoran za umanjenu vrednost robe u slučaju kada mu trgovac nije dostavio obaveštenje o pravu na odustanak od ugovora u skladu sa članom 26. stav 1. tačka 4) ovog zakona.
Kada potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora nakon što je dostavio zahtev u skladu sa članom 29. stav 4. ili članom 30. stav 8. ovog zakona, dužan je da plati trgovcu iznos koji je srazmeran sa izvršenim uslugama do momenta kada je potrošač obavestio trgovca o ostvarivanju prava na odustanak od ugovora.
Srazmerni iznos koji potrošač treba da plati trgovcu obračunava se na osnovu prodajne cene dogovorene ugovorom, koja ne može biti viša od tržišne vrednosti onoga što je bilo isporučeno.
Potrošač ne snosi troškove za:
1) pruženu uslugu ili snabdevanje vodom, gasom ili električnom energijom kada oni nisu ponuđeni na prodaju u ograničenoj ili unapred određenoj količini, ili potpuno ili delimično snabdevanje toplotnom energijom tokom roka za odustanak od ugovora kada:
(1) trgovac nije dostavio obaveštenje u skladu sa članom 26. stav 1. tač. 4) i 5) ovog zakona; ili
(2) potrošač nije izričito zahtevao da se sa izvršenjem počne u toku roka za odustanak od ugovora u skladu sa članom 29. stav 4. ili članom 30. stav 8. ovog zakona;
2) isporuku digitalnog sadržaja, u potpunosti ili delimično, koji nije dostavljen na trajnom nosaču zapisa kada:
(1) potrošač nije dao prethodnu izričitu saglasnost za početak izvršenja pre isteka roka od 14 dana za odustanak od ugovora;
(2) potrošač nije potvrdio da zna da dajući saglasnost gubi pravo na odustanak od ugovora; ili
(3) trgovac nije dostavio potvrdu u skladu sa članom 29. stav 2. ili članom 30. stav 3. ovog zakona.
Osim u slučajevima predviđenim ovim članom, potrošač ne snosi posledice zbog ostvarivanja prava na odustanak od ugovora.
Posledice korišćenja prava na odustanak od ugovora na povezane ugovore - Član 35
Posledice korišćenja prava na odustanak od ugovora na povezane ugovore - Član 35
U slučaju da potrošač ostvari pravo na odustanak od ugovora, prestaje pravno dejstvo povezanih ugovora bez troškova za potrošača, uključujući troškove iz čl. 33. i 34. ovog zakona.
Odredba stava 1. ovog člana odnosi se i na ugovor o kreditu koji je povezan s potrošačkim ugovorom, nezavisno od toga da li je potrošaču kredit odobrio trgovac ili treće lice.
Ako je treće lice odobrilo kredit potrošaču za potrebe finansiranja obaveza iz određenog ugovora sa trgovcem:
1) trgovac je dužan da o odustanku od ugovora obavesti davaoca kredita;
2) davalac kredita je dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je potrošač platio do odustanka od ugovora sa kamatom, a najkasnije u roku od 30 dana od dana kada je obavešten o odustanku od ugovora.
*Više informacija o pravima potrošača u smislu ostvarivanja prava za odustanak od ugovora, reklamacije i ostale pravne radnje mogu se pronaći u:
Zakonu o zaštiti potrošača
Zakonu o obligacionim odnosima
Zakonu o elektronskoj trgovini
Zakonu o opštoj bezbednosti proizvoda
Zakonu o zaštiti potrošača
Zakonu o obligacionim odnosima
Zakonu o elektronskoj trgovini
Zakonu o opštoj bezbednosti proizvoda