Danas je preko 50% vozila sa benzinskim motorima konvertovano na alternativna goriva, odnosno na gas. Auto gas je plin, koji se najviše koristi i metan. Ušteda na plinu i metanu je velika, ali samo ako se poštuju svi servisi i preporuke, jer ako se ne poštuju ove stvari ušteda može biti jako mala, pa čak i da je nema.
Kod vožnje na auto gas (plin i metan) bitno je menjati ulje u motoru češće, menjati filtere gasnog sistema, povremeno raditi i remapiranje uređaja, odnosno štelovanje. Takođe, struja na kolima mora biti idealna, jer auto gas zahteva dobro paljenje. Za dobro paljenje potrebno je da svi senzori i uređaji budu ispravni, a da svećice rade besprekorno.
Dok motor radi na plin ili metan, temperatura u komori za sagorevanje je veća, a potreba za naponom koji služi za proivodnju varnice takođe je povećana. Da bi svećica zapalila gorivo u cilindru potrebna je određena voltaža, koja se kod plina i metana povećava. Takođe, zbog povećane temperature u komori za sagorevanje, svećice treba da budu hladnije nego kada motor radi na benzin. Ukoliko se ove potrebe ne zadovolje motor neće raditi optimalno.
Zato su nemački inženjeri iz BOSCH-a , japanski inženjeri iz NGK i DENSO-a razvili novu seriju svećica za plin i za metan.
SVEĆICE ZA PLIN i METAN - BOSCH LPG / CNG
Preporuka nemačkih inženjera iz BOSCH-a je da svećica za gas bude hladnija i da zazor između elektroda bude smanjen za 0.1-0.2 mm u odnosu na preporučeni zazor kada je u pitanju benzin. Svećice za plin i za metan se izrađuju od iridijuma (interval zamene 30000km) i od nikla (interval zamene 15000km).
SVEĆICE ZA AUTO GAS - NGK LPG / CNG
NGK je jedna od najjačih kopanija kada se radi o svećicama. Poput BOSCH-a, oni su u prvoj ugradnji na većini vozila. NGK svećice na našim prostorima dobro su poznate i uglavnom se najviše ugrađuju u servisima i preporučene su od strane mnogih prodavaca, a i korisnika zbog pozitivnog iskustva. Dosta su zastupljene u auto i moto sportu, a od pre par godina, pored širokog asortimana, NGK nudi i svećice za plin i metan.
NGK svećice za gas (LPG / CNG) izrađene su od iridijuma. Preporučeni interval zamene ovih svećice je 60000km. Naziv vih svećica je LPG Laser Line jer je iridijumska elektroda precizno obrađena laserskim putem. Obrada elektrode ovom metodom omogućilo je stanjivanje centralne elektrode do te mere da se radni napon smanji ispod radnog napona koji je bio standardan za svećice od ovih materijala, a da se zadrži visoka otpornost na temperature i eroziju koju prouzrokuje gasno gorivo. Ovaj vid obrade ima samo NGK.
Pročitajte NGK brošuru o svećicama za plin i metan: http://www.ngkpartfinder.co.uk/files/LPG_info.pdf
SVEĆICE ZA LPG / CNG - DENSO Iridium TT
Svećice za LPG / CNG postale su jako tražene i rasprostranjene, jer se alternativna goriva sve više koriste u svetu. DENSO, po kvalitetu i tehnologiji druga japanska kompanija, pustila je na tržište svoju liniju svećica za auto gas pod imenom IRIDIUM TT. Ove svećice imaju vrh centralne i bične elektrode od iridijuma, što im daje visoku otpornost na visoke temperature i eroziju koju stvara auto gas. Zato su ove svećice odličan izbor za novija vozila čiji sistemi za paljenje podržavaju isporuku velikog napona i imaju ugrađen plin ili metan.
Korišćenje svećica za plin i metan dovešće do boljeg hladnog starta, stabilnijeg rada motora, boljeg iskorišćenja goriva i manje potrošnje, kao i očuvanja sistema za paljenje, odnosno produžiće životni vek bobinama i kablovima (zbog smanjenog radnog napona).